Afscheid nemen...

HI, 

Welkom...

Voor ik vakantie kreeg heb ik afscheid moeten nemen van een lieve bewoner..

Ze was in haar laatste levensfase. 

We hadden een bijzondere band..Ze zei altijd: je hebt zo'n trouwe ogen..

Ze was heel gevoelig voor oprechtheid, eerlijkheid, en dat kon ze bij 

mij vinden. Ik heb haar altijd beloofd eerlijk te zijn, en hoe moeilijk 

sommige dingen ook waren, ik heb altijd beloofd oprecht te zijn, 

en voor haar er te zijn..Dementie is een vreselijke ziekte, vooral 

als zich dat in het gedeelte van de hersenen settelt waarbij belangrijke 

zaken aangestuurd worden. Zo ontstond erbij haar een zeer ernstige gedragsproblematiek.  

Ook daar heb ik geen problemen mee, en zo kon ik er heel vaak voor haar zijn. 

En werd onze band heel bijzonder....





Ze is in mijn vakantie overleden, en dit kaartje maakte ik voor haar, 
haar lievelingskleuren. Ze had alleen maar kleding in deze kleuren. 
Ik heb een jas in deze kleur blauw, en die wilde ze graag eens van me lenen, want 
iedere keer als ze me zag, gaf ze weer complimenten over de jas. 

Het kaartje stuurde ik naar haar zus, en haar beste vriendin, al dik 60 jaar vriendinnen, 
en ze bleef trouw komen, tot op het laatst. Haar zus die haar ondanks alle moeilijkheden, 
ook tot het laatst bleef bezoeken, zoveel respect. 

Ik zal haar heel erg gaan missen...

Deze kaart doet mee bij: Cas on Sunday #286 - Nature

Fijne dag gewenst...



Reacties

Wat verdrietig Ingrid maar wat fijn dat jullie zo'n fijne band op hebben kunnen bouwen samen, daar kun je mooi op terugkijken. Je hebt een mooie kaart in haar favoriete kleuren gemaakt. Sterkte!
Lieve groetjes Miranda
GerJanne zei…
Ah.. ik krijg er kippenvel van. Wat mooi beschreven en wat fijn dat er ook families en vrienden zijn die trouw blijven komen. Hoe anders is het soms.....
Je kaart is prachtig! Sterkte voor jou. Sommige bewoners mis je echt, he?
Monique zei…
Ik ben er stil van... wat is het toch een vreselijke rotziekte!
Fijn dat jij er voor haar kon zijn...Je kaartje voor haar zus is ook heel mooi en ingetogen.