donderdag 26 december 2024

kerstkaart week 52

HI, 

Welkom op deze tweede kerstdag..

En hebben jullie gisteren een mooie dag gehad ? Genoten van alles ? 

Er start vandaag een nieuwe challenge bij 52WTC..

Deze keer vragen we om: 

schudkaart 


klik hier! om naar het blog van 52WTC te gaan, 
en kijk naar de mooie voorbeelden van iedereen..
Je hebt tegenwoordig heel veel schudmateriaal, en ook kant en klaren 
raamjes in allerlei vormen, dus het was nog nooit zo gemakkelijk om een schudkaart te maken..
Deze hondjes zijn onderweg, en lopen lekker door de sneeuw... 

Een mooie dag gewenst, geniet ervan..
Ik ben vandaag aan het werk, ik heb een activiteitendienst.. 




maandag 23 december 2024

Nieuwe verslaving ??

 Hallo, 

Welkom in een nieuwe week..

Bijna kerst, de donkere dagen zijn aangebroken... 

Omdat ik veel moet werken rond de feestdagen, had ik mezelf twee 

workshops kado gedaan bij Noor & Zo, allebei met een goodiebag erbij. 

de ene is Fairybells cozy en de anders is Christmas Gnomes..

Leuk om nu te volgen vind ik. Ik kijk de meeste versies terug, omdat ik meestal niet 

thuis ben..Met de fairybells set, heb ik het onderstaande kaartje gemaakt, 

in de vorm van een stolp... 



Er wordt heel veel met distress oxide inkten gewerkt, en verder mixed media produkten. 
En dat vond ik wel een heel leuke uitdaging..
Het loslaten wat het eindresultaat moet zijn, of zal worden, en dan iets onder 
je handen laten ontstaan...

Een mooie kerstgedachten...
Loslaten, en laten gebeuren..
En met heel veel liefde iets doen....

Ik wens jullie mooie kerstdagen toe..geniet ervan, ik welke vorm dan ook..

Lieve groet, 





donderdag 19 december 2024

kerstkaart week 51

 HI, 

Welkom bij een nieuwe donderdag...

We zijn aan de laatste weken bezig van 2024..

Nog even en dan is het kerst...

Het onderstaande kaartje maakte ik voor de workshop op de teamdag... 



Hieronder zie je het voorbeeld wat ik maakte..
Colien stanste de vormpjes uit, en ik tekende alvast het schortje, zodat 
er alleen maar geknipt hoefde te worden. 
Verder kreeg iedereen een pakje met design papier... 


Hieronder zien jullie nog even een sfeer impressie van de teamdag.. 


Zo gezellig om even een paar uur samen te zijn, bij te kletsen en samen te knutselen. 


Zo dankbaar hiervoor...


Ik wens jullie alvast een mooi weekend toe..
Ik ben nog steeds hard aan het werk (7) dagen, 
en gelukkig hoef ik volgende week maar twee dagen te werken. 
24 en 26 december. Als je denkt dat ik met oud en nieuw dan vrij ben ? 
Dat is helaas niet zo...

klik hier ! om naar het blog te gaan van 52WTC..






zondag 15 december 2024

mixed media kaartjes

 HI, 

Welkom op deze zondag, 

gisteren kwam ik uit de nachtdienst en heb in de middag nog wat zitten 

knutselen, je moet weten als ik uit de nachtdienst kom ik dit meestal doe, 

geen actieve dag voor mij, maar met mijn hoofdtelefoon en een muziekje 

of podcast op, in mijn eigen bubbel, en ja dat is dan niet gezellig 

voor de rest van het gezin, maar het is nou eenmaal het beste wat 

werkt, want op een of andere manier, is mijn hoofd niet helder..

Ik ben wat restjes van mijn gelliplate aan het opmaken, en deze 

reeks kaarten hieronder, maakte ik al eerder, maar nog niet laten zien. 






De achtergrond is grotendeels gemaakt met acrylverf van Amsterdam


De plaatjes van de vrouwen zijn van Art by Marlene van studio light..
het zijn alle drie slimline kaarten...Je moet er van houden, maar ik vind 
het heerlijk om met dit proces bezig te zijn, alles loslaten en maar kijken wat 
het gaat worden..De kaarten zijn zonder teksten zodat ik ze ten alle tijden 
kan versturen...Vandaag nog lekker vrij, ik wilde eerst naar de kerstmarkt 
gaan in Maastricht, maar daar blijkt het zo druk te zijn, dat ik dacht ik ga wel 
naar onze eigen kerstplein in Roermond. Want er staat een drukke week voor de boeg..
met 7 dagen werken....Geniet van je zondag..




donderdag 12 december 2024

kerstkaart week 50

 HI, 

Welkom bij een nieuwe donderdag met kerstkaartjes..

Hebben jullie ook al alles verstuurd, of zijn jullie nog druk met de laatste kaartjes maken ? 



Ik zag laatst op instagram, een verhaal voorbij komen van Jeanette Thiemessen, 
die had kaartjes gemaakt van notenkrakers uit Daphne's Diary..
Nu heb ik Daphne's Diary wel eens gekocht, en ik bewaar ze ook om 
er plaatjes uit te halen, vooral met mixed media is dat heel leuk. 
Dus ik ging naar de boekhandel en kocht er een, want de notenkrakers zijn zo leuk. 
Ik maakte er het bovenstaande kaartje mee, en ik maakte natuurlijk nog meer, 
maar dat komt later wel...
De achtergrond maakte ik met oxide inkten...

Deze gaat in de bak voor volgend jaar...
Fijne donderdag gewenst... 
klik hier! om naar 52WTC te gaan..







zondag 8 december 2024

Reminder challenge K&K

 HI, 

Vandaag laten we de reminder kaartjes zien van Knutsels en Kadootjes.. 

De challenge is : 

wit met goud 



Er zijn al een paar leuke inzendingen bij K&K..
maar er kan natuurlijk nog veel meer bij...

De kerstboom staat hier al, dit jaar had ik zoveel zin om de kerstboom 
al op tijd te zetten. We hoeven geen rekening meer te houden met een hond 
die overal tegenaan loopt, ik heb heel veel engelen staan met kerst, 
omdat we op een appartement wonen, haal ik eerst wel veel spullen weg, 
en vervang het dan door kerstspul, anders wordt alles heel vol, en daar 
krijg ik dan weer onrust van in mijn hoofd, maar het is gelukt, het ziet 
er weer gezellig uit. De kerstkaartjes zijn grotendeels op de post. Gisteren zijn we naar de winter 
Efteling geweest...Alle lampjes overal buiten, en wij hebben een Winterarena in Roermond, 
waar veel activiteiten plaats vinden. Er is voor de jeugd een schaatsbaan, het outlet is heel 
mooi versierd in kerstsfeer, wel een hele mooie tijd....
En bij jullie ook al helemaal klaar ? En aan het genieten van de wintersfeer ? 

Mooie dag gewenst...




donderdag 5 december 2024

kerstkaart week 49

HI, 

Welkom bij een nieuwe donderdag, 

afgelopen week hadden we de teamdag van 52WTC...

Colien en ik hadden een workshop gepland..

Je zal zo links en rechts van de teamleden wel voorbeeldjes daarvan voorbij zien 

komen, die van mij komt volgende week..

Eerste deze, want die maakte ik op de teamdag van K&K 


Het zoete peperkoekhuisje leende ik van Colien tijdens ons DT weekend.. 
Kijk die mooie peperkoekhuisje die ik zag in Daphnes Diary..


De oorsprong ligt in Duitsland, daar zijn de eerste peperkoekhuisjes gemaakt. 

Bij 4 Seasons challengeblog - vragen ze om een Sweet Christmas. 

Daar hoort dit peperkoekhuisje wel bij - klik hier ! om 
naar het blog van 4 Seasons te gaan, dit is al challenge 87. 

klik hier! om naar het blog te gaan van 52WTC..

Fijne donderdag gewenst... 






donderdag 28 november 2024

kerstkaart week 48 - challenge november

 HI, 

Welkom bij een nieuwe donderdag, 

de laatste donderdag van de maand, en dat betekent de start van een nieuwe challenge..

deze keer vragen we om : 

kaart in rood en groen


De kerstman is in zijn autootje rond aan het rijden om de kadootjes rond te brengen. 
hij rijd door het winterse landschap..


Klik op de bovenstaande afbeelding om naar het blog te gaan 
van 52WTC, en link daar vandaag natuurlijk je kaart... 
Fijne donderdag gewenst.. 






woensdag 27 november 2024

kerstkaart...

HI, 

Welkom op deze woensdag, 

vandaag zomaar een kerstkaartje...want het is 

natuurlijk de tijd van het jaar..Ik heb eigenlijk genoeg 

kerstkaartjes, maar ik stuur naar een paar collega's ook 

nog kerstkaartjes, en de bewoners vinden het ook leuk om kaartjes 

te krijgen, dus ik heb meer als genoeg. Maar deze tijd leent zich natuurlijk 

heel goed om lekker met winterse kaartjes bezig te zijn... 

Bij DCL vragen ze om: 

ijsbeer op je kaart

 


Gisteren en vandaag ben ik vrij, vanmiddag ga ik met oud collega's lunchen. 
Ik was gisterenmorgen al heel vroeg op, dus een zee van tijd om mijn vrije dag door te brengen. 

Ik pakte mijn watercolor verf erbij, en zette op een papier zomaar wat kleuren 
verf, ik wilde een boom verven maar dat lukte niet heel goed. Ik pakte een stencil 
erbij van Marleen, waar de grote bomen op staan, ideaal als achtergrond te gebruiken. 
Ik kleurde hier en daar nog wat bij. Ik pakte wat gesso erbij, om het tussenstuk tussen 
de bomen weer wat wit te maken, en met een mask van sterretjes, beinkte ik dit met 
Distress oxide inkt, dit maakte ik daarna weer nat met een spray met water, en 
dan gaat het oxideren, uitlopen. De ijsberen kleurde ik met markers, 
en knipte ze uit...Ik stempelde nog wat kerstteksten in de bomen, 
deze zijn van Different Colors..

Deze kaart doet mee bij: DCL #393

En morgen weer gewoon een kerstkaart omdat het donderdag is..
Fijne dag gewenst.. 






dinsdag 26 november 2024

Verjaardag...

HI, 

Vandaag is de verjaardag van GerJanne..

omdat ze wel van CAS kaartjes houdt, maakte ik een verjaardagskaartje 

in CAS stijl..

 


De ballonnen zijn een stans van de Action, 
de stans van harte, kreeg eens van GerJanne, op een DT dag..

een mooie dag gewenst. 




zondag 24 november 2024

Nieuwe challenge K&K

HI, 

Vandaag start de laatste challenge van 2024, van Knutsels & Kadootjes...  

goud en wit..


We gaan aan de kerstkaartjes beginnen. 
Nog even de mogelijkheid om je kaartjes allemaal klaar te hebben. 

klik hier ! om naar het blog te gaan van K&K.. 
En meedoen kan je natuurlijk de komende 4 weken weer...

Fijne zondag gewenst....




donderdag 21 november 2024

kerstkaart week 47

HI, 

Welkom bij een nieuwe week van kerstkaartjes.. 

Tijdens ons leuke DT weekend, kregen we allerlei kadootjes, 

we zijn weer verwend geworden..

Van Monique kregen we designpapiertjes, van kerst, met 

dieren erop..Ik maakte daarvan een soort van mixed media kaartje..

 


De achtergrond gemaakt met distress oxide inkt, 
en papiertjes van marlene van Studio Light.. 


Het is nog steeds een beetje uit mijn comfort zone, maar 
ik vind het wel heel leuk om te maken. Tijdens ons DT weekend 
hebben we ook een scap pagina gemaakt met een foto, 
de mijne heb ik thuis verder nog wat afgemaakt, ik krijg het vel nog niet 
helemaal recht, dus deze krijg je zeker nog te zien.. 

klik hier ! om naar het blog te gaan van 52WTC..




dinsdag 19 november 2024

Sterretjes...

 HI, 

Welkom bij een nieuwe post..

Vandaag is de verjaardag van Colien, gefeliciteerd!

Vorige week was ik aan het denken wat ik kon maken voor haar..




Ik bedacht om iets voor de challenge bij 4 Seasons te maken. 
Colien gebruikt zelf ook vaker de gnomes op haar kaartje..
Deze heeft een kopje thee vast, en cadeautjes bij zich.. 
De achtergrond is gemaakt met distress oxide inkt, met 3 tinten blauw. 

klik hier! om naar het blog. te van 4 Seasons challengeblog - 
daar vragen ze de sterrennacht..




donderdag 14 november 2024

kerstkaart week 46

HI, 

Welkom bij een nieuwe donderdag, 

Kijk de twee konijntjes gezellig samen op de boomschors zitten, 

met de tak in de pootjes..gezellig bij elkaar... 


Ik was de uiltjes aan het zoeken, 
die ik vorige week liet zien..en in dat zakje 
kwam ik dit knipvel van de konijntjes tegen..

Ze passen precies bij onze challenge die nog loopt..

Liefde
DAAR KAN JE NOG AAN MEEDOEN


klik hier ! om naar het blog te gaan van 52WTC.. 

Fijne dag gewenst... 




zondag 10 november 2024

Reminder challenge K&K

HI, 

Welkom bij een nieuwe post, 

vandaag laten we de reminder kaartjes zien van de challenge bij K&K. 

We vragen om: 

pompoenen

op je kaartje....

 


Ik maakte een kaartje met de leuke pompoenen van Marianne Design 

klik hier ! om naar het blogbericht van K&K te gaan, 

meedoen kan nog steeds, je hebt nog tot en met 22 november..

Wij zijn dit weekend op DT weekend, en hebben het heel gezellig...

Een mooie zondag gewenst.,, 



donderdag 7 november 2024

kerstkaart week 45

 HI, 

Welkom bij een nieuwe donderdag, 

vorige week zag in een live op facebook bij Noor en Zo, 

een leuke live, met een bijzonder kaartje, ik had het nog nooit zo gemaakt. 

Deze heb ik even gevolgd, of ik kijk het daarna terug als ik aan de slag ga..

en ben begonnen met mijn eigen spullen, om een kerstkaartje te maken... 


Hierboven zie je de voorkant, het papier komt uit een 
blok van Dutch Doobadoo, en ook het sneeuwpoppetje is een 
dutch die cuts...


Hier zie je de binnenkant van de kaart


het stelletje en de boom, het hekje, en de andere kerstbomen 
staan een stukje voor de achtergrond. De lantaarn staat direct 
achter het koppeltje. De figuurtjes komen allemaal uit de 
diecut set, alleen de twee linkerbomen en de lantaarn is een stans van Marianne Design. 


Vandaag kan je weer de hele dag meedoen met je kerstkaartje 
bij 52WTC, de challenge liefde, dat geld ook voor dit kaartje, 
loopt nog steeds...

Vandaag heb ik nog een Wet Zorg & Dwang congres en dan 
is het weekend, van knutsels en kadootjes...
Joehoe..







dinsdag 5 november 2024

stepcard - kerst

HI, 

Welkom bij een nieuwe post...

Afgelopen zondag kwam de challenge bij DCL online, 

een challenge waar ik meteen heel enthausiast over werd, 

het was namelijk weer eens een iets andere vorm kaart maken..

iets wat ik niet snel zal maken, als je al niet veel tijd hebt in ieder geval...

Maandag kwam ik uit de nachtdienst, en ben 's middag even begonnen 

met de basis te maken, vanmorgen ben ik er verder mee gegaan... 

 


Ik heb een stepcard met drie trapjes gemaakt..
gemaakt uit een scrapvel van 30x30...


Leuk aangekleed met de koekpoppetjes, samen met het snoephuisje..
het snoephuisje is een vogelkootjes stans, maar vond het wel geschikt voor 
een snoephuisje te maken..,


het papier is Christmas Bakery van Marianne Design...
de snoepjes - de koekmannetjes - de bomen op de achtergrond - 
het bos, de takken - de kraaien zijn ook allemaal van Marianne Design. 

klik hier ! - challenge #392 van Dutch Card Lovers

Donderdag is er weer een wekelijks kaartje..
Dit kaartje zou ook mee kunnen doen met de challenge bij 52WTC, 
want daar vragen ze om een stelletje, om liefde...

Tot donderdag..




vrijdag 1 november 2024

HI, 

Welkom bij een nieuwe post...

Begin van de week was ik twee dagen vrij..

Ik moest aan de knutsel want ons nichtje was woensdag jarig.

Marijke werd 31 jaar, een hele lieve vrouw...

niet teveel poespas, down to earth type... 

daarom vond ik een CAS kaartje wel bij haar passen... 

 


Bij CAS on Friday, vragen ze deze keer om : 
Use a corner of your card...
Ik maakte in een hoekje allemaal envelopjes..
De achtergrond, maakte ik met distress inkt een beetje in de kleuren 
van de envelopjes - wat post stempels erom heen - en ik maakte 
de kaart verder ook met de postzegelstans...

Gelukkig was de post heel snel, want 
precies op haar verjaardag, stuurde ze me een berichtje, 
om te bedanken voor de kaart... 

klik hier! om naar CAS on Friday te gaan...

Fijn weekend gewenst, ik heb nachtdiensten dit weekend...
vanavond ga ik in de nacht tot maandagmorgen, dan begint mijn 
weekend weer, en tellen we af naar het weekend erop, 
het weekend van knutsels & kadootjes.....
joehoe zin in....