donderdag 25 juni 2026

kerstkaart week 26

 HI, 

Welkom bij een nieuwe donderdag met kerstkaartjes. 

Ik ging aan de slag met een blokje van de Action, 

het is een heel leuk blokje met mooie papiertjes..

Ik maakte een labelkaartje ermee. 




Het muisje en de boom haalde ik uit een ander blok van de Action. 

Het is geen weer voor kerstkaartjes, maar toch is het zo warm, dat ik in de 
middag wel even binnen zit. We zijn op dit moment op vakantie aan Zee ( Dishoek )
Het is er ook warm, en zelfs aflandige wind. Met fietsen heb je veel last van onweersbeestjes daardoor. 
Gisteren moesten we een paar keer onderweg stoppen met fietsen omdat mijn bril helemaal vol zat, 
niet prettig, maar je doet er niets aan. We hebben geboekt tot vrijdag, maar zijn van plan, 
om vanavond laat in de avond te gaan, omdat vrijdag een snikhete dag gaat worden. 

klik hier ! om naar het blog te gaan van 52WTC. 
Doe gezellig met ons mee vandaag. 








zondag 21 juni 2026

nieuwe challenge K&K

 HI, 

Welkom bij een nieuwe challenge. 

Er begint vandaag weer een nieuwe uitdaging bij K&K. 

Deze keer vragen we om; 

vakantie

een heel toepasselijk thema; het kan zijn dat je kiest voor een caravan, strand, dagje weg op de fiets, 

zwembad, maak er maar iets van...


Ik maakte het bovenstaande kaartje met uitdrukplaatjes van de Action. 
Het is voor iemand van Lieke haar werk, die met pensioen ging, en ze hebben 
een camper, waarmee ze nog veel plekjes willen bezoeken. Pensioen is als een lange vakantie. 
Ik maakte er nog bomen bij, en blaadjes, en de tekst. Het papier komt uit een pakket van dutch doobadoo. 

Doe gezellig met ons mee ; klik hier om naar het blog van K&K te gaan, 
en kijk vooral naar alle mooie voorbeelden van iedereen. 

Ik ben op dit moment in Zeeland - Dishoek dus ik geniet ook even van mijn vakantie. 
Fijne zondag. gewenst. 



donderdag 18 juni 2026

kerstkaart week 25

 HI, 

Welkom bij een nieuwe donderdag. 

Deze keer heb ik nog een kaartje gemaakt voor de challenge; 

huisje/dorpje 


ik probeer als ik geen inspiratie heb, een kaartje te maken voor de challenge. 
Als ik begin met een challenge kaart, wij hebben natuurlijk de kalender 
al voor het hele jaar klaar, alles op tafel te leggen wat er mee te maken heeft. 
Dus zoeken tussen de spullen, en dan daar kaartjes mee te maken. 
Dit kaartje heeft ook als achtergrond papier - huisjes... 

klik hier! om naar het blog te gaan van 52WTC = daar 
zie je de kaartjes van Ineke en mijzelf.... 

Fijne donderdag gewenst, wij gaan al heel vroeg naar Gaia Zoo, 
Paul en Lieke hun abonnement activeren, zodat ze een jaar lang 
naar de dierentuin kunnen, ik mag met korting mee. 
Doordat ik om het weekend werk, is het voor hun makkelijk om 
te gaan als ik aan het werk ben. 




woensdag 17 juni 2026

Geslaagd....

 


HI, 

Ja het is echt waar, weer een geslaagde in ons team, weer een verpleegkundige erbij. 

We hebben nu 6 verpleegkundige in ons team, en omdat een collega weg is 

gegaan is komt collega verpleegkundige nummer 7 in oktober in dienst... 

Dat is een hele riante bezetting in zorgland. Wij hebben de luxe nog steeds 
 
dat mensen solliciteren zonder dat er een vacature is. Ik heb dat destijds ook 

zo gedaan. Daarnaast hebben we nog verzorgende IG en helpende. 

Dus we mogen niet klagen. Een collega, jonge meid nog, heeft dus haar 

diploma gehaald, en voor haar maakte ik het onderstaande kaartje.. 




Allemaal instrumenten die we wel eens gebruiken, al ziet de thermometer, er vandaag 
de dag iets anders uit, de spuit, het flesje met pipetje, de stethoscoop, verder heb ik twee 
reageerbuisjes gemaakt, met daarin een bloem. 
Gisteren heb ik het kaartje op de bus gedaan, ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.... 

Ik ga zo meteen wandelen in de omgeving van Peerkesbosch. 
Vanavond gaan we naar de musical van de Bokkenrijders in het Geuselstadion in Maastricht. 
Ben benieuwd, het begint om 21.00 uur.. 





maandag 15 juni 2026

Genieten...

 HI, 

Welkom bij een nieuwe post, en een nieuw vers kaartje, 

Ik heb het vandaag gemaakt, tussendoor nog mijn auto gaan wassen, in de wasbox, 

en nog even een kadootje gehaald voor een vriendin, waar ik vanavond naar toe ga. 

Ze heeft haar huisje pas opgeknapt, en ik ga kijken hoe het is geworden. 

Ze stuurde al foto's, en het zag er leuk uit... 

Afgelopen week nam een collega afscheid, na bijna 44 jaar in de zorg werken, 

was het genoeg geweest, haar lichaam geeft aan dat het goed is geweest. 

Ik maakte vandaag nog een kaartje voor haar, ze gaat officieel pas 1 juli uit dienst. 

Ze heeft haar laatste werkdag al gehad, daar heb ik afscheid genomen, en hadden 

we een kado namens het hele team... 



ik zal haar gaan missen, ze was altijd zo rustig aanwezig, zo kundig, 
en ze gaf je altijd het idee dat je er toe doet...
Ze was voorzitter van de PVT (personeelsvertegenwoordiging), 
Ze heeft een mail uit gedaan, waar alle mensen die zij vertegenwoordigd, op konden reageren, 
ik was de enigste, dus ik zit nu in de PVT. Geen voorzitter, dat is iemand anders geworden. 
Maar ik ga me er eens in verdiepen, lijkt me heel interessant. 

Ik maakte dit kaartje voor haar, gemaakt met malletjes van Marianne Design - 
de bloemen, en het plankje waar de bloemen in passen, het papier is van SU. 
De schets is van een paar challenges geleden van de Egel. 

Fijne avond en tot woensdag...