Retro kaarje - keep on rollin

Hey hallo, 

Welkom op deze zondag....

Mijn bak met een voorraadje kaartjes begin aardig leeg te raken, ik was afgelopen week vrij, 

dus een paar keer in mijn knutselkamer gaan zitten, het voelt toch wel weer lekker om tussen de spullen te zitten, en heerlijk als je het even gewoon kan laten liggen en de deur dicht kan trekken, laatst heb ik in de kast waar ik de spullen heb staan, weer wat weg gehaald en weer ergens anders neer gezet, dus even weer kijken waar had ik dat ook al weer.....dus hopelijk komt er de komende tijd weer wat meer uit mijn handen als de afgelopen periode...het voelt in ieder geval goed....

Het onderstaande kaartje had eigenlijk al een bestemming, mijn teammaatje Martina is dinsdag jarig..

Ik vond het kaartje wel leuk voor haar, tot ik me realiseerde dat vierkante kaartjes voor Belgie niet werkt, 

het wordt volgens mij daar niet geaccepteerd, dus deze gaat bij de voorraad, en ik had ook nog een andere gemaakt, langwerpig, dus is naar Martina gegaan, en die laat ik dinsdag zien als ze jarig is... 

 


Ik zag bij 4 seasons challengeblog een leuke challenge ; 
Je moet een kaartje maken in RETRO stijl, dus jaren '60 - '70
De afbeelding had ik nog liggen en is van Sita van Gelderen volgens mij, ooit gekocht op de beurs..
Het bijpassende papier is van een retro blokje van Studio Light, in dat blokje zitten ook de teksten en de rolschaatsen...heerlijk uit die tijd....weet je nog dat je de rolschaatsen om je schoen moest binden met riempjes, en de rolschaatsen kon je groter en kleiner maken, ik heb het wat gedaan als kind zijnde...

Ik heb nog meer retro papier gevonden, dus wordt vervolgd...

Klik je op de bovenstaande afbeelding kom je op het blog terecht van 
4 season challenge blog....

Een fijne zondag gewenst... 







Reacties

Colien zei…
Heel leuk kaartje en met de rollerskates (plus de foto en kleurtjes) echt retro!
Bedankt voor je deelname aan onze uitdaging op het 4 Seasons blog.
grtz Colien
p.s. Ik heb afgelopen donderdag mijn kaartje voor Martina gepost, een vierkant kaartje... wist niet dat dat niet kon?
Hee Ingrid wat een toffe retro-kaart, zo leuk met dat lieve plaatje. En inderdaad die rolschaatsen had ik ook en op autoloze zondag op de grote weg schaatsen want op het asfalt ging dat zo lekker. Nostalgie ten top.
Lieve groetjes Miranda
Wat een leuke retrokaart Ingrid.
Jammer dat jullie geen vierkante kaarten mogen versturen .. raar iets ...
Het plaatje is ook zo lief en de rolschaatsen ...
Met mijn zussen heb ik heel wat gerolschaatst en inderdaad nog heerlijk ouderwets met riempjes om je schoenen.
Fijne dag,
Antje
Marfien zei…
Hallo Ingrid,
Je kunt zeker vierkante kaartjes naar België sturen, zolang je maar onder de 20 gram blijft voor één postzegel
Vanuit België is dat anders, gewone "C6" enveloppen mogen tot 50 gram voor één zegel, echter op vierkante kaarten moeten dan twee zegels gekleefd worden
leuk retro kaartje, ben er ook mee bezig
Crealientje zei…
Super leuke retro kaart!
Schattig plaatje erop.
Lieve groetjes Crealientje.
Het mag blijkbaar wel, de Belgen zelf moeten er alleen heel veel extra voor betalen
GerJanne zei…
Ja, klopt, je reactie bij Colien. In België zijn er andere (duurdere) portokosten voor een vierkanten enveloppe. Niet als je die erheen stuurt.
Maar deze is alvast heel leuk!
Trudy zei…
Super lief en leuk kaartje en die rolschaatsen had ik ook inderdaad!
Ik had ze om mijn regenlaarzen heen gebonden dan konden ze blijven zitten.
Groetjes Trudy
Nelly zei…
Prachtige kaart helemaal in retro stijl.
Bedankt voor je deelname aan de challenge van 4-SCB.

Groetjes Nelly