groetjes uit Roermond....

HI, 

Ken je nog die challenge bij DCL waar je grote letters moest gebruiken...? 

In die tijd zat ik boordevol met ideetjes daarover, en ik heb ze uiteindelijk allemaal 

ten uitvoer kunnen brengen.  Een van de laatste kaartjes die ik maakte is: 

groetjes uit Roermond


de kaart is geïnspireerd om de onderstaande foto... 
Als je vanuit het station Roermond binnen loopt zie je dit staan... 


Kinderen zitten er vaak op, of tussen, of de familie staat ervoor 
om zo een foto te maken van Roermond...
Ken je Roermond ? Het is natuurlijk een stad die bekend is om het outlet..
Maar Roermond heeft heel veel mooie oude panden, een rijke historie..
en Roermond heeft het geluk gehad dat Pierre Cuypers hier geboren werd. 
Pierre is een bekende architect, die het Rijksmuseum in Amsterdam en ook 
daar het centraal Station heeft ontworpen. 
In Roermond staan ook enkele gebouwen die hij heeft ontworpen, maar die 
natuurlijk minder bekend zijn bij het nederlandse volk. 



Zoals je wel weet ligt Roermond in een waterrijke omgeving...
Ik neem je mee in een rondje stad langs het water... 


Tijdens mijn wandelingen, die ik regelmatig maak, is dit een van mijn 
vaste rondjes..Dit rondje is ongeveer 7 km, en dan ben ik weer thuis...


hierboven is een park, waar mooie appartementen liggen...


maar ook weer aan het water liggen... 


de roer en de hambeek stromen hier in de 
buurt...en zijn kleine riviertjes..









Hieronder wordt het water al weer wat groter en breder, en ga je de maas op.. 



Hier zie je alleen maar water.....


de ham beek


De maas




Een mooi doorloop paadje, waar je in 
een van de oudste straten van de stad uit komt..


de kapellerlaan...waar heel veel statige oude 
herenhuizen staan...

Hopelijk vond je het een leuke rondleiding..
wat een kaartje al niet teweeg kan brengen... 

Fijn weekend gewenst.. 























































Reacties

Colien zei…
Leuke kaart maakte je nav je woonplaats en het viel me meteen op waar je je inspiratie vandaan haalde. Gezellig dat je ons meeneemt langs mooie plaatsjes. Rolf en ik zijn een keer een midweek in Roermond geweest en hebben genoten en waren blij verrast in de stad. Hopelijk heb je nu nog meer mensen enthousiast gemaakt voor Roermond....
grtz Colien
Daphne zei…
Wat een leuk bericht!!
Dank je wel voor de wandeling, mooie omgeving hoor, waar jij woont.
Je kaartje vind ik zó ontzettend leuk bedacht.
Allereerst de tekst, geïnspireerd op wat je ziet als je het station uit komt, maar helemaal hoe je het gemaakt hebt, dus met dat zonnetje als O, super leuk.
Angélique zei…
Je bent een prima gids, wat een mooie rondleiding heb je gegeven, heel leuk! Dankjewel daarvoor.
Je kaart is ook heel leuk met de rebus erop, heel geinig.
GerJanne zei…
Heel leuk!! Ik herkende het meteen, want wij zijn een paar jaar geleden in Roermond geweest, vanuit Herkenbosch. Toen zagen we inderdaad deze grote ROER👄. Je kaart is super leuk!
We aten in een restaurantje daar vlakbij..
En je hebt ons op een heel mooie wandeling meegenomen!
Nelleke zei…
Leuk gevonden, en een leuk en origineel kaartje van gemaakt. Roermond ik ken het wel, meer van de outlet, en een plaatsje wat verderop.: st Odielienberg. Daar woont een vriendin van Lieke. Groetjes Nelleke