Teabag art - aquarel op rouwkaarten

*Stampin'Up! bestellen 19 februari, geef je bestelling voor 
10.00 uur door en ik bestel het mee*
*workshop hartjes en bloemen - valentijnsdag 14 februari*

Hey hallo, 
En welkom bij een nieuwe blogpost. Afgelopen dinsdag heb ik een blog bericht geplaatst over 
vlinders en rouwkaartjes. Ik beloofde toen om nog meer rouwkaartjes te laten zien. 
Ik heb op 20 februari een workshop over rouwkaartjes maken. 
Er is nog plaats, je bent van harte welkom. 
Laat ik voorop zeggen dat ik per definitie niet vindt dat rouwkaartjes heel sober moeten zijn. 
Ik vind dat het erom gaat, dat het met liefde gemaakt is, en dat de ontvanger zich gesterkt zal voelen in het verdriet wat hij/zij heeft... 
Daarom vind ik dat je ook best kleur mag gebruiken, maar het moet wel ingetogen blijven vind ik.. 

Het onderstaande kaartje heb ik gemaakt, met de teabag techniek. 
Je pakt een theezakje, in dit geval, heb ik theezakjes gebruikt, die ik voor losse thee heb..
Ik pakte een kommetje, en zette daarin de thee, goed sterk, en bij voorkeur rooibos thee, dit geeft een mooie kleur. Daarna legde ik het zakje erin, en liet het een tijdje trekken..
Daarna drogen op de verwarming, wat vrij snel gaat...

Dan kan je beginnen met uit elkaar trekken van het zakje, zodat je een rechte lap over houdt. 
Dit stempel je, en kleur je in met een penseel. Daarna ga je met mod podge de theezak insmeren en op plakken, en daarna ga je er nog een keer overheen met mod podge. 
Als laatste bewerk je de pagina met inkt, en stempels
Kijk wat een mooi effect dat geeft ? 


De andere twee onderstaande kaartjes, maakte ik met inkt en een penseel. 
Eerst deed ik op de achtergrond masking tape. Over de breedte, en gescheurd van de pagina. 
Daarna ging ik met inkt erover heen. 


De vogel en de tekst, stempelde ik als laatste... 


Verder gebruik ik veel kraft papier als basis voor mijn condoleance kaarten..
Ik vind dat er heel goed bij passen, en een mooi effect geven... 


Ik ben weer benieuwd wat jullie ervan vinden..
De teabag techniek is erg leuk om te doen, en op pinterest vindt je wel leuk ideetjes. 
Deze techniek is heel mooi te gebruiken op rouwkaartjes.... 

Ik weet niet of je dit weekend nog iets van mee hoort.
Morgen heb ik een teamdag van 52 WTC, zo leuk, gaan we elkaar eindelijk ontmoeten..
Dus dat is al een lange dag..Maar foto's en een verslagje gaan zeker volgen.

Fijn weekend gewenst.... 



Reacties

  1. Wat leuk, nu eindelijk de theezakjes techniek! Op het DT weekend had je het er over! Heel mooi! En de kaartjes met de masking zijn ook mooi. Heel veel plezier morgen!! Zal vast geweldig leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je hier bent. Wat leuk dat je een reactie achter laat. Ik lees het met veel plezier..Hartelijke groet, Ingrid.