Kerstkaart week 12

Hey hallo, 
En welkom bij een nieuwe donderdag, boordevol kerstkaartjes natuurlijk. 
Deze keer ben ik aan de slag gegaan met papier. De poppetjes komen uit een papier serie van SU die met de kerst uit kwam. 
Deze poppetjes kwam ik vorig jaar rond kersttijd tegen in het Outlet Centre in Roermond, zij stonden her en der door het Outlet heen. Nooit gezien, maar schijnbaar heel bekend in Duitsland ? Niet gek, want het Outlet is grotendeels Duits gerelateerd. 
Het waren hele grote poppen die ze daar hadden staan, en ik vond het wel iets hebben. 
Wie kan hier meer over vertellen ? 
Ik heb de onderste afbeelding van internet gehaald, en dit zijn notenkrakers ? En waarom wordt dit dan zo genoemd ? 
Ik hoop dat iemand mij meer erover kan vertellen. 



Nou mijn kaartje heeft in ieder geval ook een paar leuke notenkrakers op een rijtje staan. 



Klik op de onderstaande link om naar het blog te gaan. 


Fijne donderdag gewenst....


Reacties

  1. Een leuk kaartje en inderdaad deze mannetjes zijn echt Duits! Ik weet niet de betekenis erachter maar wij zijn jaren met kerst naar Duitsland geweest en verschillende mannetjes gekocht. Heb er ook grotere van voor decoratie met de kerst.
    Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die poppetjes zijn leuk, zeg! Het ruitjespapier past er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf die notenkrakermannetjes, erg leuke kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een grappig kaartje!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kerstkaartjes met in de picture de notenkrakers!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof kaartje. Die figuren zie je ook vaak in Amerikaanse kerstfilms opduiken...
    Jouw mannen kaart van vandaag vind ik ook toppie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je hier bent. Wat leuk dat je een reactie achter laat. Ik lees het met veel plezier..Hartelijke groet, Ingrid.